SOBRE NOSALTRES

SOM UN GRUP DE FUTURES DOCENTS D'EDUCACIÓ PRIMÀRIA 

DE LA MENCIÓ DE NECESSITATS EDUCATIVES ESPECÍFIQUES.

Hem realitzat l'assignatura d'Acollida Llingüística on hem pogut reflexionar sobre diferents aspectes i realitats dels centres educatius. Dins d'aquest context, ens hem adonat que encara persisteixen els prejudicis i estereotips per part dels mestres cap als seus alumnes. 


Així doncs, partint dels prejudicis com allò que neix del desconeixement i la por cap a un tema desconegut per a hom com ara: la cultura, la llengua, la religió, la tradició, la gastronomia... Aquest fet pot arribar a causar actituds racistes i amb menyspreu cap al col·lectiu que no comparteix les mateixes creences ni cultura d'aquest que, generalment, es caracteritza per: ser una persona poruga/refractària als canvis o bé tenir una ment tancada a la diversitat, entre d'altres, tot i que cal destacar que són exemples que sovint es poden trobar però no sempre.

És per aquest motiu i, tenint en compte les nostres vivències personals, que creiem que cal visibilitzar i donar importància a totes les cultures que coexisteixen no només al context escolar sinó que també en la resta. Així doncs, igualar la importància a la diversitat de llengües i cultures dins de l'àmbit escolar, des d'edats primerenques, és el primer pas per afavorir la interculturalitat tant dins com fora de l'aula. A més, a través d'aquesta proposta, s'opta per emfatitzar l'educació en valors garantint la tolerància i el respecte a fi d'afavorir un entorn més just i solidari. 

Per tant, partim del fet que les llengües presents dins del nostre context educatiu són: l'àrab, el mandarí, el romanès, l'urdú, el wòlof i l'ucraïnès. 

T'ANIMEM A FORMAR PART D'AQUESTA FORMACIÓ, NO TE'N PENEDIRÀS 

I APRENDRÀS A VEURE LA DIVERSITAT DE CULTURES I LLENGÜES

 DE LA TEVA AULA COM UN ASPECTE BENEFICIÓS. 


¡Crea tu página web gratis! Esta página web fue creada con Webnode. Crea tu propia web gratis hoy mismo! Comenzar