![](https://10fc8e7c1e.cbaul-cdnwnd.com/6d2a0b59c5e409413495c1f671b5cb82/200000001-5ee6d5ee6e/Captura%20de%20Pantalla%202022-06-15%20a%20les%202.10.02.png?ph=10fc8e7c1e)
SEQÜÈNCIA FORMATIVA
CONTEXTUALITZACIÓ
DE LA FORMACIÓ
Partint dels prejudicis com allò que neix del desconeixement i la por cap a un tema desconegut per a hom com ara: la cultura, la llengua, la religió, la tradició, la gastronomia... Aquest fet pot arribar a causar actituds racistes i amb menyspreu cap al col·lectiu que no comparteix les mateixes creences ni cultura d'aquest que, generalment, es caracteritza per: ser una persona poruga/refractària als canvis o bé tenir una ment tancada a la diversitat, entre d'altres, tot i que cal destacar que són exemples que sovint es poden trobar però no sempre.
És per aquest motiu i, tenint en compte les nostres vivències personals, que cal visibilitzar i donar importància a totes les cultures que coexisteixen no només al context escolar sinó que també en la resta. Així doncs, igualar la importància a la diversitat de llengües i cultures dins de l'àmbit escolar, des d'edats primerenques, és el primer pas per afavorir la interculturalitat tant dins com fora de l'aula. A més, a través d'aquesta proposta, s'opta per emfatitzar l'educació en valors garantint la tolerància i el respecte a fi d'afavorir un entorn més just i solidari. Aquesta proposta neix a conseqüència del primer projecte i la reflexió pròpia sobre les seqüeles emocionals que comporten els prejudicis cap a una cultura o ideologia.
Per tant, partim del fet que les llengües presents dins del nostre context educatiu són: l'àrab, el mandarí, el romanès, l'urdú, el wòlof i l'ucraïnès. D'aquesta manera, la intenció és revalorar cada llengua i cultura partint de diverses temàtiques les quals no cal que estiguin estretament lligades a aspectes concrets sobre les cultures com serien la llengua o la religió. Així doncs hem proposat els següents temes: gastronomia, feminisme, aniversari i festivitats. Aquestes temàtiques s'inclouen en la proposta d'activitats que l'equip docent ha de plasmar, no només a les aules sinó també a l'eina digital, l'Instagram. L'ús d'aquesta xarxa forma part de la proposta de seqüència als membres de l'equip docent a fi de plasmar les idees i propostes en un espai obert i accessible.