![](https://10fc8e7c1e.cbaul-cdnwnd.com/6d2a0b59c5e409413495c1f671b5cb82/200000010-ec9bfec9c0/7BBCRX3ZAJEDRGTR3JP6LFAWWI.jpeg?ph=10fc8e7c1e)
SEGONA SESSIÓ
Llengua i escola
Objectiu → Sensibilitzar i apropar la realitat lingüística als docents per tal de fer de l'escola un espai acollidor.
Temporalitat → 1h
Contingut/Descripció de l'activitat → Durant aquesta sessió, els docents faran una breu mostra del seu perfil d'instagram.
Els posarem el vídeo del conte "Etiquetes", de Joan Guru. Es tracta d'un llibre que pretén fer reflexionar als seus lectors sobre els sobrenoms i els estereotips que de manera inconscient o conscient posem a la gent del nostre voltant. Un cop visualitzat, per parelles, hauran de reflexionar sobre les etiquetes, els prejudicis i menyspreus que succeeixen a l'aula i que es dirigeixen cap a companys i companyes que no comparteixen les mateixes creences, cultures o llengües. A partir de les experiències individuals, els i les docents hauran de reflexionar sobre com afecten aquestes actituds classificadores i racistes, molts cops inconscients, als i a les alumnes.
Més endavant, es presentarà la competència comunicativa i quan d'important és que com a docents es desenvolupi correctament a fi de poder interactuar i preparar a l'alumnat per comunicar-se amb gent d'altres països i amb antecedents culturals diferents dels seus.
En acabar la sessió, se'ls demanarà fer una anàlisi de les llengües presents dins l'entorn escolar no pertinents a aquelles cooficials del territori o bé la llengua estrangera que s'estudia a l'escola, és a dir: el català, el castellà i l'anglès.
Els materials emprats per a aquesta sessió són:
Llibre Etiquetes de Joan Guru → L'argument d'aquest llibre està explicat amb anterioritat. A més, la idea principal és llegir-lo amb el claustre i seguidament fer una reflexió per dur a terme les següents activitats.
Un cop llegit el llibre, hauran d'escriure les etiquetes que han escoltat cap als seus alumnes o aquelles que han dit algun cop. Finalment, poden fer un mural on enganxin totes les etiquetes que han escrit, per tal de dur a terme una mini reflexió en parelles.