QUARTA SESSIÓ
De la realitat a la xarxa
Objectiu → Seleccionar la informació adquirida de les activitats per tal de crear un esbós del contingut de l'Instagram.
Temporalitat → 1h 15m
Contingut/Descripció de l'activitat → En aquesta sessió es pretén organitzar i classificar la informació rebuda de les activitats desenvolupades a l'aula. A més, com a formadores a l'inici de la sessió es presenta una dinàmica per tal que aquesta sigui font d'inspiració per les properes dinàmiques a realitzar.
La dinàmica consistirà és extreta de la Generalitat de Catalunya, Departament d'Ensenyament → Prevenció de Conductes d'Odi i Discriminació, treball previ a la sessió dels Mossos d'Esquadra, Annex 2
Així doncs, la dinàmica comença quan els docents es posaran drets i en rotllana, amb els ulls tancats. Les formadores posaran un gomet al front dels alumnes excepte a un/a que tindrà un gomet de color o forma diferent que no coincideixi amb la resta. Un cop fet això, els mestres hauran d'agrupar-se movent-se per l'aula sense parlar i finalment hauran d'explicar amb qui s'han agrupat. Normalment, el/la que té un gomet diferent es queda sol/a o pot ser que algun grup l'acollís i haurien de declarar el motiu d'acollida. Quan la dinàmica acabi, hauran de respondre a les següents preguntes: Com ha anat? Ha estat difícil? Com s'ha sentit? Quines estratègies han utilitzat per formar el grup sense verbalitzar? Quines limitacions han percebut? S'han ajudat? Conclusions.
Per tant, a partir de l'aprenentatge a l'aula, els i les docents hauran de crear temàtiques on estiguin representades les opinions o creences de cada alumne. Més endavant, es durà a terme una selecció de les temàtiques per incloure-les a l'Instagram.
A partir de la informació i temàtiques escollides, es farà conjuntament un esbós del perfil d'Instagram. Així doncs, els i les docents hauran de planificar i fer una selecció d'aquelles fotos que volen pujar com a publicació i com a història. Altrament, poden fer i editar vídeos si ho veuen precís.
Els materials emprats per a aquesta sessió són:
https://dinamicasgrupales.com.ar/tag/estereotipos/ → Aquesta pàgina serà facilitada als docents com a font d'inspiració i banc de recursos, però se'ls posarà la condició que han de ser diferents i, per tant, si s'inspiren en alguna d'elles, les hauran de modificar.
https://drive.google.com/file/d/1qAy0w9r_WzYeFefp4RvubzoxIQb7jBF4/view?usp=sharing → KPSI prèvia a l'activitat final ("Fes la teva") a fi de fer una autoavaluació del què ha après cadascú i reforçar conceptes en cas que sigui precís.
Gomets de 4 colors i/o formes diferents.
https://xtec.gencat.cat/web/.content/alfresco/d/d/workspace/SpacesStore/0074/ad9165bc-219f-459f-8519-6f2ad54c4269/14_unitats_didactiques.pdf → Dinàmica explicada amb anterioritat per tal de fer-la amb els docents i que sigui font d'inspiració i reflexió.
https://drive.google.com/file/d/1BguN-RDmgaYO-SgEDYhm8QxELbpQ0mWt/view?usp=sharing → Avaluació per al disseny de les activitats de manera correcta i útil.